2018. április 23. Címlapra!
[Regisztráció]  [Profil szerkesztése]  [Beállítások szerkesztése]  [Keresés]
[Magánüzenetek]  [Felhasználók listája [Bejelentkezés]
MagyarOnline.net Fórumok >> Kultúra >> Reklám
Új topik indítása   Üzenet küldése
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 következő lap )
 Zuloaga  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-03-22 16:23   
A bőrradír reklámjára nem emlékszem, csak magára a bőrradírra és egy vele kapcsolatos esetre: szüleimnek vedégeik voltak, én pedig aznap pont bőrradírozást akartam végezni ... bevonultam a fürdőszobába és felkentem magamra a bőrradírt, utána beültem ruhástól a fürdőkádba egy könyvvel, míg vártam, hogy megszáradjon (csak nem mehettem ki olyan arccal). A könyv érdekes volt, megfeledkeztem magamról, csak akkor kapcsoltam, amikor az egyik vendég bejött mert kezet akart mosni és ... majdnem elájult.


 
 Cunibaba  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-03-22 13:21   
Van egy reklàm amit gyerekként (vagy serdülöként ? )imàdtam. Nem tudom emlékeztek rà? A Mila duo bör radir?
 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-03-21 19:48   
2004-03-20 18:28, espa:
-
A "reklámszöveg" így hangzott:
- Kérek egy jegyet kb. Kijevig.

 
 espa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-03-20 18:28   
2004-02-06 17:25, kaytee:
-
Ha gatyája klott,
utazzon Aeoroflot(t)!

Die by Malév

1975 körül, (nagyon nem tudom mikor volt) egy nyáron két Malév gép is lezuhant.
Ebben az idQben volt egy ilyen reklám, hogy "Fly by Malév"

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-03-16 23:27   
Nem tudom eszrevettetek-e, hogy szeptember 11 utan meg a reklamok is megvaltoztak. A McDonalds a szokasos, fiataloknak imponalni akaro, felporgetett stilus helyett olyan reklamokat csinalt, aminek mar az etelhez is alig volt koze. Csaladok szerepeltek a reklamban, szinte lassitott felvetellel, ugy megcsinalva, hogy az ossznepi szentimentalitasnak imponaljon.

Mostanaban kezdenek a reklamjai ujra fiatalosak lenni.


 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-07 23:54   
2004-02-07 23:43, Pompéry Berlin:
-
Utóbbi könnyebben megy. Hogyaszongya:
"Cipőt a cipőboltból" Kérem ez nem hülyeség, igenis ez egy igazi szoc. magyar reklámszöveg! (Később a reklámklubban mint elrettentő példát tanultuk a közelmúltból.)



Ezeken ma rohogunk, de azert az akkori reklamok stilusanak nemcsak a "rendszerhez" volt koze. Nem feltetlenul a szocializmus korlatolta szandekosan a fantaziat, de a technologia hianya miatt sem lehetett sokat varialni. Es azert nem olyan regi a hagyomanya a vasarlok viselkedesebe, marketingbe, stb fektetett kutatasoknak, felmereseknek sem.

Akkor az volt a lenyege a reklamnak, hogy az emberrel tudassak, hogy lehet kapni cipot, es ide meg ide menjenek erte. Inkabb ertesito volt az egesz. Aztan nagyobb lett a valasztek, a konkurencia, stb, egyre nagyobb jelentosege lett a fantazianak. Es lassan technologia is rendelkezesre allt a valtozatossaghoz.

Most szerintem mar egyre gyakrabban fordul elo, hogy a technologia helyezik a hangsulyt, es kevesbe a reklamozott arura.

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-07 23:43   
2004-02-07 23:38, rigojanos:

Utóbbi könnyebben megy. Hogyaszongya:
"Cipőt a cipőboltból"

Kérem ez nem hülyeség, igenis ez egy igazi szoc. magyar reklámszöveg! (Később a reklámklubban mint elrettentő példát tanultuk a közelmúltból.)

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-07 23:38   
2004-02-07 23:34, Pompéry Berlin:
-

Pihenj!

50 felules es 1 reklammal kapcsolatos hozzaszolas.

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-07 23:34   
2004-02-06 20:48, rigojanos:
-
Igenis! Értettem! Kérek engedélyt meghunyászkodásra!

 
 kaytee  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-06 20:48   
Gyütjsd a vasat és a fémet,
ezzel is a békét véded!

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-06 20:48   
2004-02-06 20:37, Pompéry Berlin:
-
Ezek nem reklamok, csak inkabb nepi "intelmek"

Nehogy offolas legyen a vege

 
 Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-06 20:37   
2004-02-06 17:25, kaytee:
-
Folytathatom?

"Nem fog fájni többé lába,
hogyha tőből amputálja!"

"Csak a fejét, hogy meg nem sántuljon."

Nem reklám, de idepasszol. Anyám mondta Zsófinak kisebb korában, amikor az fejfájásra panaszkodott:
"Tudod, az embernek mindig a leggyengébb testrésze fáj."

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-06 19:26   
En is nagyon szeretem a regi reklamokat, 1920-30-40 evekbol. Meg a fenykep-reklam elotti idokbol, amikor festve/rajzolva voltak a kepek. Szinte minden falon van nalam bekeretezve.

Ilyenekrol van szo:



 
 kaytee  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-06 17:25   
Én a régi reklámokat szeretem legjobban. Főleg az átkosból és a régi szép békeidőkből valókat, mint pl.:

Ha gatyája klott,
utazzon Aeoroflot(t)!

vagy:

Fáj a torka?
Nyeljen Huszár pengét!
Mintha elvágták volna.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-01 22:34   
Koszi Bobe az infokat, en nem tudtam ilyen reszleteket.

 
 bobe  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-02-01 19:58   
Szeretnek nehany dolgot hozzafuzni az absolut vodka reklamhoz es a kedves Montagoknak nehany ”titkot” elmeselni magarol a vodkarol meg a reklamfogasokrol.
Mint Rigo emlitette ez egy nagyon jol sikerult reklam .Ez a törtenete: Az1800-as evek vegen egy Lars Olsson Smith nevezetu uriember egy uj metodussal elöallitott tiszta szeszt kezdett arusitani . 100 evvel kesöbb egy masik Lars –Lindmark aki akkor a sved szesz es borvallalat igazgatoja volt szeretett volna ezzel a tisztitott gabonapalinkaval betörni az amerikai piacra. Az amerikai piac egyik legfontosabb piac a vodka szempontjabol hisz USA a legnagyobb vodkaimportör .
Feltettek a kerdest hogyan csomagoljak es mutassak be a vilagnak?
Talan egy “Kiralyi udvar vodkaja”-kent zuzmaras elegansuvegben? vagy Swedish Blonde Vodka-kent vikingflaskaban ? egyik sem tetszett.
Gunnar Broman reklamszakember veletlenul talalt ra egy bolhapiacon egy nagyon regi gyogyszertari palackra amin rajta volt mindharom jellemzö :tipikusan sved egyeni es tiszta stilusu volt. Ez kell.
Nehany formatervezö megirta a szöveget es vegul egy pecset is kerult a vodkara az L.O. Smith arckepevel. A nevvel voltak meg gondban mert nem tudtak hogyan nevezzek. A sved röl szoszerint forditott :”absolute pure “-t nem lehetett regisztraltatni es vedette tenni USA-ban jogi okok miatt de az ”Absolut ” e nelkul mar mehetett.
1979 aprilisaban töltöttek az elsö uvegeket Åhusban (delsvedvaros),es ket honappal kesöbb Bostonban kezdtek arulni az elsö Absolut Vodkat.
Az amerikai piacra egy amerikai reklammal foglalkozo uriember ötletekent reklamoztak a vodkat . Idestova mar több mint 20 eve sikeres exportja az orszagnak ez az egyszeru ”nepbutito” tuzesviz.


 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-31 16:08   

A Milkarol jutott eszembe egy masik reklam, aminek a koncepcioja ugyanugy orokeletu lett, mint a lila szin. Az Absolut vodka reklamok is azert tokeletesek, mert a teljesen egyszeru otlet brillians variaciokra ad lehetoseget.



A fenti peldan latszik egyertelmuen, hogy mit reklamoznak, de ahogyan a lila szinrol mar onmaaban eszebe jut mindenkinek a Milka, ugy az Absolut vodka reklamok is bevonultak a koztudatba annyira, hogy mar eleg az alabbi kep, es mindenki tudja, hogy mirol van szo.



Itt van meg ket pelda ara, hogy mennyire lehet varialni ezt az otletet, es meg mindig egyertelmuen reklamozni a vodkat:



Es hogy mennyire lehet elengedni a fantaziat a szex teren, es meg mindig nemcsak szellemesnek maradni, de egyertelmuen megmaradni a vodkanal:

">

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-19 06:17   
Nekem akárhogy probálják reklámmal bebeszélni nem szeretem az amerikai mogyoro krémet azaz peanut buttert! Ha már akkor a német Nutella ami mogyorokrém.
 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-19 05:29   
Holgyek, a parafadugo helyzetre is fenyt deritunk, de kozben eszembe jutott bimbi panaszlevele, ami szerint a gyogyszer-reklamok allandoan megszakitjak a Dallas ismetleset

Nagyon sokan vannak, akik utaljak a reklamokat musor kozben, es mostmar tudnak is tenni ellene, ami a reklamozoknak eleg gondot okoz. Mar a VCR ota problema, hogy felveszik a musorokat a nezok, es egyszeruen elore tekerik a kazettat, ha jon a reklam. De ma mar egyre nepszerubbek a digitalis felvevok, aminek a taviranyitojan van egy 30 masodperces gomb, amivel egyszeruen atugorhatod a reklamon anelkul, hogy egy masodpercet is latnal belole. Igy felesleges tobbmillio dollart fizetni egy reklamhelyert a Dallas kozben. Ezert kezd elterjedni a "product placement." Azaz a reklamozando arut egyszeruen beleirjak a sztoriba, vagy az egyik szereplo eppen Pepsit iszik, aminek jol lathato a felirata, vagy Apple computeren emailezik, stb. Igy biztos, hogy latni fogod a reklamot.

Van mikor a reklamozo fizet azert, hogy a termeke benne lehessen egy musorban, es van, mikor a musor keszitoi akarjak hasznalni. Az ET filmben peldaul az M&M gyartojat kertek meg, hogy az egyik szereplo azt ehesse, de ok nem engedtek meg, mondvan, hogy artana a termek image-enek, ha egy nonsense sci-fi-ben mutogatjak. Igy kerult bele a Reese's (valami mogyorokremes akarmi), ami a film sikeretol az egyik legnepszerubb edesseg azota.

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-18 13:30   
Cunibaba,

hogy tud a parafadugo lélegzeni ha le van plombálva a teteje? Szoval az legfeljebb olyan borokra áll melynek a dugoja látszik. Tudtommal a parafa dugo azért szünt meg többnyire mert kifogyoban van.

http://www.davidbarber.org/research/economics/cork.html
http://www.wineanorak.com/cork.htm
1 in 20 down the drain
The fact is, some 5% of bottles of wine are ruined at source by cork taint. Some estimates are higher than this; few are lower."

 
 Cunibaba  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-18 10:17   
2004-01-14 21:43, rigojanos:
-
Sot nem csak az arral kapcsolatban vannak ilyen "tevhitek." Ha mar a bornal tartunk, a csavaros kupakrol peldaul kiderult, hogy sokkal jobb a bor minosegenek, mint a parafadugo.

Na Rigokàm ezt szeretném tudni hogy honnan tudod? Mert azt hiszem a California-i (erre nem esküdnék meg hogy az de minden esetre egy màsik kontinensröl érkezet borrol van szo) borokban talàlhato egy olyan dugo ami làtcatra parafadugo de valami szintetikus micsoda lenne.
Hàt lehet hogy a célnak megfelel (màrmint bedujga az üveget) és hogy még el sem rontja a bort mint néhàny valodi parafadugo mikor rossz minöségü (igy lesz "dugo izü" és kihajitani jo ) . Viszont a parafadugonak màs célja is van nem csak annyi hogy beduja az üveg szàjàt. E dugon keresztül a bor lélegzik és igy a bor tovàbb érlelödik az üvegban.
Parafadugo nélkül nem kerülne olyan fincsi 4-5 néha még 10 éves bor is az asztalunkra!

Le kell nyelni!!
Hàt én arra gondoltam ami vele történik miutàn màr lenyelted... kipisilni te butus!
-

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-16 23:06   
2004-01-16 22:30, ManuAlex:
-
Vagy tobb.. az amerikai fotbal donton (superbowl) a Pepsi 750,000 dollart fizetett egy 15 masodperces reklamert.

Persze, csak kepletesen mondtam, mert teljesen igazad van, hogy nagyon dragak a reklamhelyek, foleg egy olyan nezett musor alatt, mint a football donto. Egyebkent a mostani Superbowl alatt egy 30 masodperces hely 2.25 millio dollar.


 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-16 22:30   
...kepzeld magad ele, ahogyan a 100 dollarosokat dobalja bele valaki a vetitogepbe, hogy te egy ujabb 15 percig nezhesd.

Vagy tobb.. az amerikai fotbal donton (superbowl) a Pepsi 750,000 dollart fizetett egy 15 masodperces reklamert.

 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-16 22:27   
Vannak masok akik imadjak a reklamokat csak nem tudom miert?

Mert manapsag a reklamok szorakoztatobbak, viccesebbek mint a sok baromsag ami a TV-n folyik.

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-16 21:37   
2004-01-14 03:22, bimbi:
-
En oszinte mondjam, nem szeretem oket foleg mikor en is vegre neznek egy jo filmet vagy dokumentaryt.

Na de itt van a kutya elesve. A reklamozo zsebe finanszirozza, hogy te nezhesd a kedvenc filmedet. Egy kereskedelmi tevenel nem a joszandek tesz musorra semmit. Es minel tobb sikeres, nezett musor van egy csatornan, annal tobben akarnak reklamozni rajta, annal tobb penz jon, ami lehetove teszi a meg jobb musorok kesziteset, stb. Minel tobben nezik a musort, annal tobb es jobb a reklam. Ugyhogy te ne ugy nezd, hogy az “ordogbe, mar megint megszakitottak a kedvenc szappanoperamat!”, hanem dolj hatra a karosszekedben, es mikor 15 percenkent jon a reklam, kepzeld magad ele, ahogyan a 100 dollarosokat dobalja bele valaki a vetitogepbe, hogy te egy ujabb 15 percig nezhesd.

De a reklamokbol azt is meg lehet tudni, hogy kik neznek egy musort peldaul. Egy ceg olyan helyre teszi a reklamjat, ahol azt a kozonseget talalja, akinek o szeretne eladni. Ezert leteznek olyan cegek, mint a Nielsen, akik a nezettseget merik, es ezen belul nem csak azt, hogy hanyan nezik a musort, hanem, hogy azok nok, ferfiak, idosek, fiatalok, gazdagok, szegenyek, stb. Hogy mennyire pontosak ezek a felmeresek, az persze mas kerdes, de megis ezt veszik hiteles forrasnak. Egy olyan talk show-t ahol az a tema, hogy a fiu lefekudt a sajat anyjaval, nyilvan nem ugyanazok neznek, mint egy politikai kerekasztal beszelgetest, igy a reklamok is ehhez igazodnak. A BMW reklamokat ezert nem fogjak a talk show alatt mutatni, es a tyukperes ugyvedet sem valoszinu, hogy latod a CNN/Fn-en reklamozni. A delelotti musorokban viszont annal inkabb, a pelenkaval egyutt. Mert ki nezi a tevet delelott? A munkanelkuliek es a haztartasbeliek altalaban.

Tudjatok a sok fogyo kura orvosag, vagy izom apolasi gyogyszerek ami sok halal aldozatokat is hozot magaval.Ezek a gyogyszerek is mind reklamozva voltak evekig. Reklamozunk valamit ami kesobb kijukasza gyomrunkat vagy meg oll?Ere ra kene figyeljenek a hatosagok.Igen nem sok iljen eset van ( mar mint gyogyszer) , de mikor egeszsegrol van szo, akor nem lenne szabad kivarni tobb mint 100 ember halallat talalja egy reklamozot orvosagrol.

En is azt gondolom, hogy valamennyire felelosseggel tartoznak a cegek a potencialis vasarlok fele es etikaltlan dolog, ha irrealisan abrazolnak valamit, ami esetleg arthat az egeszsegednek es a penztarcadnak is. De az etikatlan es a torvenytelen nem ugyanaz, es az ordog ugyvedje joggal mondhatja, hogy ha te meg en at tudunk latni a szitan, akkor ezt masok is megtehetik. Masreszt a musort leado csatorna is eldontheti, hogy milyen reklamokat mutogat, mert valamennyire ot is minositi. Tehat azert szet lehet osztani a felelosseget valamennyire.

Menyi mindent reklamozot az IGYA ceg, en is be gurultam es vasaroltam toluk .Semit nem tudtam fel hasznalni, mert nem mukodnek elvarasok utan.

De nem fejezted be a mondatot. Azt kihagytad, hogy ilyenkor megvan a lehetoseged, hogy vissza vidd, es vissza kapd a penzedet. Otthon mennyi mindent eladtak az embereknek, ami meg a gyarat sem szabadott volna hogy elhagyja, de senkit nem erdekelt a boltban, ha ezt kifogasoltad. Ha a Pajtas cipoboltban vasarolt gumicsizmanak lejott a talpa, akkor elkuldtek a KERMI nevu allami ceghez, ahol megallapitottak (1 honap mulva), hogy a te csak magadat okolhatod, ha felvetted esoben.


Vannak masok akik imadjak a reklamokat csak nem tudom miert?

Mert olyan erdekes. Ne ugy nezd, hogy neked hasznos-e, hanem hogy miert jo egy reklam, miert rossz, miert tetszik neked, miert kreativ, kihez szol, stb. Olyan jo torteneteket lehet talalni a reklamok tortenelmeben.

 
 andi_usa  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-14 23:35   
2004-01-14 21:56, ManuAlex:

Egyszerüen néhàny embernek a felfogàsa "ha dràgàbb akkor jobb".

Ha mindenki igy gondolkodna, nem csinálna az Ebay olyan jo üzleteket az elado hirdetésekkel!

 
 ManuAlex  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-14 21:56   
2004-01-14 21:43, rigojanos:
-
2004-01-14 10:50, Cunibaba:

Egyszerüen néhàny embernek a felfogàsa "ha dràgàbb akkor jobb".

Ez igy volt egy baratommal is aki viragokat arult Budapesten. Nagyon olcsoert megkapta es olcsoert arulta, szep Kolumbiahol hozatott rozsakat. Nem vette senki mert tul olcso volt.. aztan gondolt egyet es felemelte az arat... erre persze mind elkelt..

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-14 21:43   
2004-01-14 10:50, Cunibaba:

Egyszerüen néhàny embernek a felfogàsa "ha dràgàbb akkor jobb".

Sot nem csak az arral kapcsolatban vannak ilyen "tevhitek." Ha mar a bornal tartunk, a csavaros kupakrol peldaul kiderult, hogy sokkal jobb a bor minosegenek, mint a parafadugo. De nem fognak a borkeszitok megsem atallni egyhamar, mert a bort csak parafadugoval tudjak az emberek elkepzelni, es azzal tartjak a bort minosegnek. En elhiszem, hogy jobb a csavaros kupak, de megsem vennem meg az uzletben, annyira belenk van rogzitve, hogy az "igazi" borban parafadugo van.

.....Viszont meg kell hagyni, hogy egy összeg utàn màr snobizmus annyi pénzt kiadni csak azért hogy néhàny perc utàn kip....-ed azt.

Le kell nyelni!!

 
 rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-14 17:23   
2004-01-13 18:13, ManuAlex:
-
Igy szep tiszta keket mutatnak ami csakis jo benyomast hagyhat az emberben.

Igazad van, es a kek eppen azert jo szin, mert egyreszt teljesen semleges, masreszt tenyleg nincs semmi mas szin, aminek a latvanyanal el lehetne vonatkoztati a testbol kijoheto barmilyen folyadektol. Mar amennyire ez a reklamozott arut latva lehetseges

Amikor beszeltem egy hapsival aki ilyen helyen dolgozik, azt mondta hogy a reklamnak nem is az a celja hogy most aki megnezi az felkapja magat es menjen vasarolni, hanem hogy jo benyomast keltsen benne es mikor elmegy vasarolni, akkor az o portekajukat veszi meg az ember, mert tudatalattiban jo benyomasa van, de nem is tudja miert.

De a ketto valahol ugyanaz nem? Mert a "jo benyomas" arra kell, hogy beletegye az arut a kosaraba, rovid tavon es hosszun ugyanugy. De mondok egy peldat, nem azert, mert nincs igazad, csak egy pelda, mas szemszogbol. A jo benyomas onmagaban meg nem adja el az arut - nekem jo benyomasom van a Pepsirol is es a Coca-Colarol is, megis azt teszem a kosarba, amelyik eppen arul koffeinmenteset peldaul. Tehat ebben az esetben nem a jo benyomas biilenti a merleget egyik oldalra sem, csak egy szemelyes igeny, amit vagy kielegit a termek, vagy nem.

Nyilvanvaloan hosszut tavra szeretnek megnyerni a vasarlot, es ezert osszekapcsolodik persze a PR a reklammal itt, mert a reklamnak fontos, hogy a jo PR-t szolgalja. Persze neha egy reklamozashoz nem kotodo rossz PR huzas tonkreteheti a ceg/aru hiret ugy, hogy nincs az a reklam, ami visszaszerzi az elvesztett vasarlokat.

 
 Cunibaba  módosítás |   válasz erre |   profil |  2004-01-14 10:50   
2004-01-13 17:38, rigojanos:
-
Es sokszor muszaj magasabb arat ratenni valamire, mint amit ratehetnenek meg a profitot is beleszamolva, mert az ar nagysaga is kepvisel hitelesseget. Egy 2 dollaros uveg bort a legtobben meg sem neznek, mert a "jo bor-magas ar" egyutt jar a koztudatban.

-
Egyik ismerösöm itt piacon àrul. Ö mesélte, hogy épp ugy mint a ruha és cipö àruval de még a zöldség vagy gyümölcsel is kénytelenek ugyan azt a dolgot 2 különbözö àron forgalmazni. Egyszerüen néhàny embernek a felfogàsa "ha dràgàbb akkor jobb". Még akkor is ha a 2 dolog egymàs mellett van, nem kell ahoz semmi se megkülönböztesse!!!

Viszont nem tudom amerikàban a 2dollàros milyen, de a francia boroknàl 2 euroért nem igen ihato a dolog. (ha csak nem vagy alcoholista és a mennyiség szàmit nem a minöség ). Viszont meg kell hagyni, hogy egy összeg utàn màr snobizmus annyi pénzt kiadni csak azért hogy néhàny perc utàn kip....-ed azt.

Viszont

 
Ugrás a ( előző lap 1 | 2 | 3 | 4 | 5 következő lap )
Új topik indítása   Üzenet küldése




Irjon nekünk! - Impresszum - Médiaajánlat - Súgó