2020. július 06. Címlapra!
[Regisztráció]  [Profil szerkesztése]  [Beállítások szerkesztése]  [Keresés]
[Magánüzenetek]  [Felhasználók listája [Bejelentkezés]
MagyarOnline.net Fórumok >> MON 2002 - 2011 >> KULTÚRA - E filmet ajanlom szives figyelmetekbe
Új topik indítása   Üzenet küldése
Ugrás a ( 1 | 2 következő lap )
 Kero  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-11 14:20   
2002-12-11 07:23, Maya:
-
Steamy Coppola, amit ritkan talalsz meg a filmjeiben. Oldman pedig.....Drakula. En sem vagyok vampir vagy 'dark' kedvelo, de szeretem ezt a filmet.

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-11 07:23   
Francis Ford Coppola: Dracula.
Őszintén megmondom, csakis a rendező neve miatt emeltem le a polcról, aztán mikor megláttam kik játszanak benne (Gary Oldman, Winona Ryder, Anthony Hopkins,Keanu Reeves) már biztos is lett, hogy megnézem.
Tény, hogy nem bántam meg. Mondanivalóban semmit nem adott azt hiszem, viszont gyönyörű képek, nagyon jó rendezés és szinészi játék. Akivel kevésbé voltam megelégedve, az Keanu Reeves, de vele elfogult is vagyok, ugyanis általában nem tartom jó szinésznek és halálra idegesit ahogy beszél, mintha a fogai között szűrné a szót.
De a filmet ajánlom mindenképp annak is, aki úgy un block utálja a draculás filmeket.

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-08 23:55   
2002-12-08 21:59, Avokado:

Bizony, s az elmúlt 2 hétben az "utolsó csepp" fesztiválon is érdemes volt megnézni néhány filmet... Ráadásul ingyen.

Más: Saturday night and Sunday morning. Megnéztem ma este, ezt a 60-ban készült filmet. Nagyon tetszett. A nyelv is, a főszereplő játéka, a zene, a gyári hangok, a képek ill. felvételek. S tetszett ahogy vége lett.
A film elött és után is volt beszélgetés néhány emberrel akik még élnek, mint pl. a szinésznő, az iró, asszem az operatőr, stb. Érdekes volt.
A szinésznő gyönyörű pedig a 60-on már biztos túl van.
Nottinghamben vették fel a filmet és nagyon érdekes volt látni az akkori és a mostani kinézetét. Amerikában nagyon nagy siker lett a film. Ajánlom mindenkinek és
Calyx: köszi.

Akit az istenek szeretnek, örökre meghagyják gyereknek.

Avokado  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-08 21:59   

Hallottad?
12.EUROPAI FILMHET
2002.DEC.5-15-ig
Muvesz moziban/Budapest/
azaz,21 europai film
magyarorszagi bemutatoja.
www.port.hu/europafilmhet

Kero  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-08 18:21   
2002-12-08 17:00, Calyx:
-
olyan film amit nem lehet elfelejteni

Pharaon szemei maradnak orokre. A járás, az egész...zseniális szinész.

ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-08 17:00   
2002-12-08 13:36, Kero:
-
...en lattam mikor itt az USA-ban nyitott,egy olyan film amit nem lehet elfelejteni,alig varom hogy Bruno Dumont uj filmje is jojjon erre.

29 palms

Kero  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-08 13:36   
Tegnap lattam, fejemet vakarom...emesztem a latottakat. Nehez film, elgondolkoztat a sajat leted, egy preciz kamera teged is ilyen meztelenre tudna vetkoztetni?

L'humanité (2000)

3.5 stars out of 5.0 stars
Reviewed by Jaime N. Christley (contact this reviewer)

Cast: Emmanuel Schotté, Séverine Caneele, Philippe Tullier, Ghislain Ghesquère, Ginette Allegre, Daniel Leroux, Arnaud Brejon de la Lavergnee, Daniel Petillon
Written and Directed by: Bruno Dumont
Running Time: 148 minutes
MPAA Rating: Not Rated

Difficult, shocking, cryptic, infuriating, deliberately paced and meticulously directed, Bruno Dumont's L'humanité is either a masterpiece or a monumental error, depending on circumstances that I can't, in all fairness, presume exist for one moviegoer or another. Yet another difficult and divisive movie baptized at the Cannes Film Festival, L'humanité is unquestionably a piece of personal filmmaking, it provokes moviegoers to take the movie personally, for better or for worse. Some have made the movie sacred, untouchable, unassailable, as if it was their film. Like a religious text or a political doctrine, it inspires the kind of self-forgetting and unquestionable acceptance that fuels the fundamentalist mindset. Of which the movie's critics are all too aware, and for which they have no difficulty showing their resentment. You might almost forget that there's a movie in the middle of all the fussing and fighting.

L'humanité stars Emmanuel Schotté as Pharaon de Winter, a police superintendent in a small town in Northern France. He is first seen fleeing away from the corpse of a little girl who was raped and murdered and left to rot in an open field between a highway and a train route. The movie, which runs just under two and a half hours, spends perhaps a quarter of that time on the case itself and its particulars, and the character's duties as a policeman. He is sent to England to interview train passengers. He discusses the case with his boss, a fat and glass-eyed man who sweats all the time. He breaks up a mob of striking factory workers outside the mayor's office. He deals with other cases. He stares, he shrieks at passing trains, he watches the telly.

The majority of the movie concentrates on his relationship with the girl Domino (Séverine Caneele) and her lover, Joseph. Seemingly without any kind of social shame, Pharaon tags along with the couple as they visit the beach, go to dinner, and mill about smartly. Joseph and Domino enjoy three graphic sex scenes, although "enjoy" is probably a misleading term. These engagements are not, in my book, comfortingly close to warranting the adjective "pretty." Joy does not emanate from their couplings, in other words.

(Dumont's camera is excruciatingly familiar with its subjects, and I'll be darned if I can tell whether his lighting and framing is intended to be un-romantic, anti-romantic, or non-romantic. No Busby Berkeley, this Dumont, in any case; he seems to have a fixation with crotches, male and female alike, and if you're wondering why the movie carries no MPAA rating, three intimate shots of female genitalia (attention film students: note the clever graphic match between the shot of Domino's vagina and that of the corpse's) get a healthy amount of screen time. Whereas normally this sort of thing is all right by me, their near-celebrity status in L'humanité did nothing less than put me off genitalia in all forms and functions, as well as meals, for at least a couple of hours. Dumont's film is not the kind of movie you watch with your boyfriend or girlfriend, unless you're trying to expedite a break-up. To put it another way, present it as a birthday gift at your own risk.)

Domino is not a happy camper. (Then again, neither are we.) Joseph seems to satisfy her sexually, but outside of the bedroom he's unable to do much more than amuse her. It doesn't necessarily seem to be Joseph's fault, either - sex is the only way Domino can imagine connecting with a man. We get to know Joseph about as well as we get to know Pharaon's fat, sweaty boss, which is to say not well at all; if the movie is about anything it's about Pharaon and Domino, more so than anyone else, more so than the murder case that contains the narrative.

Pharaon is, inevitably, a role tailored to the specifications of the movie he inhabits: the traits that define L'humanité define its central character. It is as if Pharaon, instead of Dumont, directed the movie. Not easily read, almost impossibly slow, Pharaon looks at everything and everyone with the gaze of a scientist studying germs through a microscope. He lives with his mother (Dumont pulls out all the stops, putting the character in the realm of Pathetic Loser), sniffs criminals who can do nothing but look puzzled, and on the whole opts for the inexplicable or the unpleasant over all other menu choices. Like the movie.

The plot isn't important to the movie experience, but the characters, their actions, and the consequences, are. This movie is a set of codes I can't break, or, rather, I probably can, but don't feel the urgent need to. There are some people who will watch the movie and crack the code without much effort. There are those who will need to study it, discuss it, and think about it. I don't feel I belong to either category. To allude to the great American film critic Manny Farber, watching L'humanité is like trying to find a friend in a crowded stadium. That's not quite correct, either - it's like trying to find someone in a crowded stadium, but not a friend, but a complete stranger, for whom I'm only given a basic description.

L'humanité is a movie that may grow on you after you see it, after you discuss it with others who have a healthy grasp of cinema as an art form rather than as a vehicle for pop stars. This is not to say that the film is an exercise in academia, without any bearing on anything but itself. If I were hard-pressed to find someone to recommend it to, I'd pick a student or an art expert. I'd pick someone outside my immediate family, in the case of a negative reaction. I don't know if I understood it, but the urge to find someone to explain it to me is, unfortunately, pretty faint. I can't say I liked it but I'm unable to dismiss it out of hand. Conversely, it doesn't have its "hooks" in me, and I don't care to spend much more time on it than I already have. It's not the sort of movie that I can say I liked or disliked, but whether that matters is perhaps a bigger question than any asked in the film itself.

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-08 01:20   
Amit semmiképp nem ajánlok!
"Adam sandler's" alcimnek valami olyasmi, hogy "8 days before christmas"...de lehet hogy valami teljesen más. Mindegy, mert annyira rossz, hogy elhűlve néztük. Gagyi téma, rossz karakterek..áááá, nem is folytatom, totál kiakadtam rajta. Az, hogy rajzfilm, még hagyján ha jó egyáltalán nem zavart volna, de ez valami annyira gagyi volt, hogy kijöttünk róla és átültünk egy másik terembe a Harry Pottert nézni, mert arról csak 10 percet maradtunk le. Ez elég jó volt, bár nem állt előzetesen szándékunkban megnézni, hanem majd csak max. videon.

U.dit  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-04 19:20   
2002-12-04 18:52, Maya:
-
2002-12-04 18:48, U.dit:

na Judit, ezt biztos megnézem! Mondjuk én az eredetit is nagyon szerettem. Köszi a beszámolót

-
szivesen Maya!

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-04 18:52   
2002-12-04 18:48, U.dit:

na Judit, ezt biztos megnézem! Mondjuk én az eredetit is nagyon szerettem. Köszi a beszámolót

U.dit  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-04 18:48   
SOLARIS

Tegnap lattam a filmet - nem onszantambol. Nem szeretem se a sci-fit, se George Clooney-t, se a remake filmeket igazan. Arra szamitottam, hogy a '72-es Tarkovszkij filmbol lesz egy Clooney-ra epulo, sematikus hollyvoodi sci-fi, - de nem ez tortent!
Helyette egy film, ahol igazan semmi sem tortenik, semmi sincs kimondva, megis szol szerelemrol, vegzetrol,sorsrol, almokrol - ahol az ido es ter mar lenyegtelen.
Nem lesz kasszasiker. Az amugy is keves nezo fele otthagyta a filmet, ahogy elfogyott a popcorn. Nincs action, dialogus is keves, azt is halkan. Kritikak megoszloak, sokan egyszeruen egy lapos, unalmas filmnek tartjak,ahol kidolgozatlanok a karakterek. (merthogy nem karakterekrol szol- szerintem. )
Ha akarom romance, ha akarom drama, ha akarom sci-fi - vagy "csak" egy szurrealis alom, gyonyoruen filmezve! You decide!

Directed by: Steven Soderbergh
Written by: Stanislaw Lem, Steven Soderbergh

Starring: George Clooney, Natascha McElhone, Jeremy Davies, Viola Davis, Ulrich Tukur,
http://www.solaristhemovie.com/

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-04 15:51   
2002-12-03 19:23, rigojanos:

_Alien abductions_

Alienes témák nem érdekelnek, de a rendezőt szeretem. Majd max. videon.

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-04 14:57   
Megnéztem az Üvegtigrist, aranyos de nem ájultam el tőle. Ennyi amit irni tudok róla. Talán az a baj, hogy már minden poént hallottam a filmből/filmről vagy, hogy fáradt voltam...de igazából mindegy az indok.

Akit az istenek szeretnek, örökre meghagyják gyereknek.

rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-03 19:23   
2002-12-03 19:20, Maya:
-
2002-12-03 18:55, rigojanos:

Miről szól?

-

Alien abductions

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-03 19:20   
2002-12-03 18:55, rigojanos:

Miről szól?

rigojanos  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-03 18:55   
2002-12-03 18:44, bimbi:
-
Az este lattam a Steven Spielberg uj filmjet TVbe:"TAKEN" - Scifi - jo volt
-

En felvettem! Gondoltam rad kozben.

bimbi  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-03 18:44   
Az este lattam a Steven Spielberg uj filmjet TVbe:"TAKEN" - Scifi - jo volt

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-03 15:48   
Megvettem az "Üvegtigris" és a "Valami Amerika" cimű filmeket, nagyon kiváncsi vagyok rájuk. Ha megnéztem majd mesélek.

Kero  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-01 19:12   
Italien for begginners. Dánok mind ilyen csunyak, s megszepulnek a filmek vegere?

Nem tudom hogy hiteles-e az 'amatoros', videokameras kidolgozas, vagy stilusbravado-kezgyakorlat - de a docogos kezdet utan a szereploket, eletuket a szivedbe zarod.

Két gyoztes a vesztesek kozul:

CCCCC

Ödönke  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-12-01 17:27   
Én is eljárogatok azért moziba, és most Jackie Chan legújabb filmjét választottam.
A szmokingert. (Never touch my Tuxedo! Ebből csak az utolsó szó az eredeti filmcím, de jó szöveg, és érdemes megfogadni a tanácsot.)
Nos, most már kifejezetten elegem van a James Bond utánzatokból. Arnoldnak még jól állt a dolog a True Lies-ban, Cruise is elment a Mission Impossible-val, de most az xXx és a Tuxedo, ráadásul még nem láttuk Eddie Murphyt az I, Spy-jal!
Van néhány jó poén a filmben, de nagyon kevés az igazi Jackie Chanes akrobatika, a sztori pedig olyan gyengécske, hogy nem bírja fenntartani a néző figyelmét másfél óráig. Ha valaki teheti, csak szinkronizálva nézze meg a filmet, mert Chan akcentusa fülsértő (Wha dah yah whan?), és mivel csak bemagolta a szövegét, mindenféle arckifejezés nélkül töri derékba a nyelvet. (Szóval színészi alakítást senki ne várjon tőle - persze, nem is ezért szeretjük.)
Mindent összevetve: a Balhé Bronxban, Rendőrsztori, Istenek fegyverzete és egyéb kisebb költségvetésű filmjei (amelyeket azért a Részeges karatemester féle gagyik után készített) jobban tetszettek. Kár Jackie-ért: Amerikában akar pénzt keresni, de pont azt hagyja el, ami naggyá tette.

Avokado  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-11-02 02:54   
Ujabb oneletrajzi dokumentumfilm Eli Wieselrol.

A dokumentumfilmet oktober 24-en mutattak be az Egyesult Allamokban.A producer szovivoje elmondta,hogy targyalasok folynak a dokumentumfilm bemutatasarol az angol es az izraeli televizioban is.

Egyesszam elso szemelyben beszel a Nobel-dijas Eli Wiesel abban a legujabb egyoras oneletrajzi dokumentumfilmben,amely sokoldaluan mutatja be azt az embert,aki a mai napig a Veszkorszak legautentikusabb felidezoje.
Eli Wiesel elso szerelme a zene volt es az egyik vele kapcsolatos tortenetben visszaemlekszik arra,hogy elso hegedutanara egy muzikalis roman rendor volt szulovarosaban,Maramarosszigeten.
A hivo es az ateista egyarant sokat tanulhat Wiesel Istennel folytatott allando dialogusabol.
Igy szol O a Mindenhatohoz:"Nem viselkedtel sZepen/a Veszkorszak idejen/de en sohasem valok meg Toled,Uram.Hiszek Istenben,de jogom van ahhoz,hogytiltakozzam utjai ellen."
A dokumantumfilm atoleli Wiesel eletenek 74 esztendejet,a boldog,chajderhez kotott gyerekkoratol,egeszen a szeptember 11.utani vilagig,es lirai hangvetelben beszel harom szeretett orszagarol-Izraelrol,az Egyesult Allamokrol es Franciaorszagrol.

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-10-03 18:16   
Megneztem Kevin Spacey-vel a "Swimming with the shark" cimu filmet. Maga a film nem nagy sam, de a 2 foszereplo alakitasa benne nagyon tetszett, Kevinert pedig egyebkent is odaig vagyok.

Truffaut: The last metro (Catherine denevue es Gerard Depardio). Nagyon erdekes film. Mondhatnam a filmben egy darab, amiben aztan lesz megint egy darab...
S milyen fiatal volt meg Depardio...tetszett a hangulata a filmnek.

Megneztem Mailyn Monroe-tol a "The mans prefer blond girls" aranyos volt, bar en mindig utaltam az ilyen kis naiva szerepeket, de meglepoen jol szorakoztam rajta.

S hat beleszerettem Rudolf Nureyevbe egy eletre. Megneztem videon Tchaikovszkij "Swan Lake" amit egyebkent is szeretek, de meg nem lattam ezt ahol Nureyev tancol. A Pasas meltan a vilag legjobb baletttancosa. Lenyugozo, reg rajongtam ennyire barmiert is. Ugy fel oraig azon gondolkodtam, hoy ki csinalhatta ezt a nagyszeru koreografiat hozza, s hogy micsoda munka lehetett..hat ki mas ha nem Nureyev!

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-09-27 15:57   
New York Stories: a kedvencem Woody Allen rendezese az "Odipus..." Maga az otlet is fantasztikus (Woody enyhen paranoid szemelyiseg lehet mellesleg) s a legjobb resz amikor a csirkecombot forgatva (amirol log a zsir, sot egy le is csoppen a foldre) felfedezi, hogy szerelmes. )). Jo volt ujra latni, teljesen mas dolgokat fedeztem fel benne - az alapveto humoran es keptelensegen kivul- mint par eve.

Maya  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-09-25 19:25   
Megneztem az "El Mariachi" cimu filmet, amirol mindig lemaradtam videon is valami miatt. Nekem nagyon tetszett.
Ma a "New York Stories" jon videon persze, mar lattam regen de kedvem tamadt ujra megnezni.
Moziban vasarnap egy nagyon nagyon konnyed filmet lattam, "The Bourne Identity" feluletes, kisse elsietett a konyvhoz kepest, de ahogy a konyv, ugy a film is egy estere valo, amolyan felejtheto, de valamiert aranyos volt. Talan csak a vasarnapi egyedullet tette, vagy a hangulata annak, hogy egyedul neztem...nem tudom, de nem is lenyeges. Viszont a foszereplo, ahogy mar maskor is megallapitottam csapnivalo szinesz.

ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-09-07 21:47   
Bella Martha/Drei Sterne ,
(itt:Mostly Martha),
nagyon jo film !,nem muveszileg hanem emberileg csodalatos...
http://us.imdb.com/Title?0246772

Valeria  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-09-04 12:18   
Lattam es nagyokat nevettem:

My big fat Greek wedding.

Erdemes megnezni. Jot fogtok szorakozni.

ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-09-02 23:39   
Lattam:

L'ultimo bacio (itt:last kiss/utolso csok)
rendezte:Gabriele Muccino

Ma femme est une actrice (felesegem egy szineszno)
rendezte:Yvan Attal
szereplo es feleseg:Charlotte Gainsbourg
(Serge Gainsbourg es Jane Birkin lanya)
Nem volt rossz.
(Charlotte tiszta edesapja.)
Erdekes perspektivabol van egy tema megvilagitva.

Europaban biztos ment,jo ?

(promise-rol eszembe jut:
Jean-Pierre Dardenne filmje 1996-bol:
La Promesse
ami nagyon tetszett,
meg a kesobbi muve is:Rosetta)

Pompéry Berlin  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-08-28 22:33   
elckerlyck,

azt hiszem, jól értettelek. A többi indiai filmhez képest, ill. azokkal ellentétben nem giccs. Mert hogy atipikus indiai film. A kiegészítést pedig az indiai filmtermelésre vonatkozóan köszöntem meg. No, a dolog túl van tárgyalva.

ex-MON-tag3  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-08-28 20:54   
(en tudtam,hogy a giccs=kitsch,csak nagyon hasonlo,gondolom ferditettek a magyar nyelvbe a "kitsch"-bol.)
Monsoon wedding-et Covent Gardenban lattam,
nagy migrenem volt es nem tudtam mit csinalni magammal es beultem a filmszinhazba,de a film egyszerusege,
marmint az emberi kapcsolatok engem is elbuvolt a filmben.

elckerlyck  módosítás |   válasz erre |   profil |  2002-08-28 20:46   
A Monsoon wedding totál édes volt!
Gönnau: giccs = Kitsch

Ugrás a ( 1 | 2 következő lap )
Új topik indítása   Üzenet küldése

Irjon nekünk! - Impresszum - Médiaajánlat - Súgó